Lacul Colibiţa şi Vârful Bistricior (Munţii Călimani)



     Lacul Colibiţa este situat in comuna Bistriţa Bârgăului, judeţul Bistriţa-Năsăud, la poalele Munţilor Călimani, aproape de Pasul Tihuţa care leagă Bucovina de Transilvania.
      Aceasta zonă păstrează un farmec aparte, cărările munţilor de aici nu sunt bătătorite de mulţi turişti şi cred că acesta este şi motivul pentru care noi am catalogat-o drept una dintre cele mai frumoase destinaţii de weekend şi locul unde ne dorim sa revenim şi atunci când vom avea la dispoziţie măcar o săptămână. 
       În cele două zile pe care le-am petrecut aici am ales să urcăm şi pe Vârful Bistricior. Am parcurs un traseu de 8 ore dus-întors, în care am dedicat timp fotografierii şi am mâncat afine şi zmeură pe săturate. (plăcuţa indicatoare de unde începe traseul, din satul Miţa, arăta 6 ore doar dus, dar drumul forestier de pe Valea Colbul poate fi parcurs cu maşina). La întoarcere, frumuseţile lacului şi posibilităţile de recreere ne-au răsplătit pe deplin efortul depus.
       Ce poate fi mai relaxant decât să te bucuri de o plimbare cu barca, respirând aerul tare de munte sau să urci la aproape 2000 de metri şi să admiri, în zare, lacul albastru?
    





















Cabana Salvamont şi refugiul. De aici până pe vârful Bistricior mai este aprox. 1 oră. 









Borcanul de pe vârf,  în care sunt inchise un pix şi un carneţel :) 







Un comentariu: